Haptonomie Rhoon

CRM voor de gezondheidszorg

Geplaatst op

Bedrijven van alle soorten sectoren kunnen profiteren van het gebruik van bedrijfssoftware. Dit geldt ook voor bedrijven die geen deel uitmaken van de industrie of de dienstensector. Ook zorginstellingen kunnen profiteren van het gebruik van bedrijfssoftware. Branchespecifieke factoren die kenmerkend zijn voor deze sector spelen echter een rol. Daarom willen we de rol van CRM-software in de zorg onder de loep nemen  en laten zien hoe zo’n systeem verschilt van een generiek CRM-systeem.

Generieke CRM-systemen

Een CRM-systeemoplossing kan functies hebben op de volgende gebieden: marketing, klantenservice, verkoop, contactbeheer, callcenter en nog veel meer. Op het gebied van marketing speelt marketing automation met CRM bijvoorbeeld vaak een belangrijke rol. In onze snel veranderende tijden stelt het bedrijven in staat om zoveel mogelijk geïnteresseerden te bereiken met de meest gepersonaliseerde content mogelijk. In de verkoop gaat het bijvoorbeeld om uitgebreid leadmanagement. Dit stelt organisaties in staat om snel en gericht de meest kansrijke kansen te identificeren.

CRM-software voor zorgsector

Bij CRM-software in de zorg ligt de focus iets anders. De basis blijft hetzelfde. CRM-systemen voor de zorgsector kunnen echter eenvoudig worden gekoppeld aan andere systemen die een grote rol spelen in de deze sector. Zo kunnen gegevens automatisch uit laboratoriuminformatiesystemen worden gehaald. Daarnaast wordt een verwijzing van patiënten van de ene instelling naar de andere ondersteund door de software. Dat komt omdat een aanzienlijk deel van de patiënten wordt doorverwezen door andere zorginstellingen.

Gegevensbescherming in de zorg

Kenmerkend voor de zorgsector is dat er bijzonder hoge eisen worden gesteld aan gegevensbescherming. CRM-systemen voor de gezondheidszorg slaan zeer gevoelige patiëntgegevens op en beheren deze. Deze moeten worden beschermd. Branchespecifieke CRM-systemen voor de gezondheidszorg voldoen standaard al aan deze eisen. Zorginstellingen die op zoek zijn naar een passende softwareoplossing moeten zich daarom in het selectieproces richten op branchespecifieke systemen. Daarnaast moeten zorginstellingen altijd gedetailleerde specificaties opstellen. Hierin staan alle belangrijke eisen voor een geschikt systeem. Het dient als een belangrijke basis in het besluitvormingsproces.

Kijken naar de CRM-markt

De CRM-softwaremarkt is groot en divers. Om deze reden vinden veel bedrijven het niet gemakkelijk om een geschikt systeem te kiezen. Act! CRM van Tendez is een van de bekendste CRM-systemen op de markt. Act! heeft zich al jaren bewezen. Het is de keuze voor ondernemers en organisaties, sales- & marketingteams. Act! heeft geholpen de CRM-categorie op te zetten en is sindsdien de pionier geweest van innovaties en verbeteringen voor de klant.

Over ons

Contactgegevens

Via info @ domein.nl neem je eenvoudig contact met ons op. We beantwoorden je vragen zo snel mogelijk.

© 2024 Alle rechten voorbehouden